divendres, 5 de març del 2010

Béns "culturals"

Hi ha coses que emocionen, no s'hi pot fer més. Una d'elles es veure els polítics preocupats per la cultura, buscant les arrels del poble, arribant al més profund de la terra i les persones que l'habiten. Cal defensar, sí, amb capa i espasa, i olé, les tradicions que ens són pròpies i cal ser valents i declarar aquestes tradicions béns d'interès cultural, sí senyor, ai sí senyora. Així, traient pit, senyora, que millor el pot treure vostè que el Fraga, millor que ell i el crit de “la calle es mia” heu estat capaç de proclamar “la cultura es mia” i per això senyora, i olé, podeu arrogar-vos la veu d'una Espanya que pregona qui és i què vol, perquè la cultura d'aquesta Espanya que senyora us feu vostra i només vostra és la d'entrar a matar quan cal, i cal, vos ho sabeu, que aquesta vostra Espanya entri a matar i proclami, ara, precisament ara que el parlament de Catalunya rebutja que pugui ser plaer el patiment d'un animal, que “la fiesta nacional” és un bé cultural. I amb aquesta gallardia, senyora, ens esteu dient molt més. Ens esteu indicant, perquè així ho voleu fer palès, no que defenseu determinades “fiestas”, el que ens esteu dient és que ens agradi o no ens agradi l'España profunda encara és aquí i cap Catalunya podrà eclipsar-la. El problema és senyora que aquesta Espanya que us apropieu no és homogènia i que estic convençuda que encara hi ha “españolitos que vienen al mundo ... “ a qui la vostra Espanya els ha de gelar el cor.

En ells confio

5 comentaris:

josep ha dit...

Oléeeee !!!!!!!

Montse ha dit...

a mi em falta l'accent, però és que si li poso l'acent, no funciona, jejejeje...
Oléeee la Espe! (quins nassos, la "tia"

Magda ha dit...

El teu es genial Arare, i pels accents no pateixis que ja els posen les Espes i companyia.

meiga ha dit...

He estado tan atrapada con los problemas de mi instituto estos días que ni tiempo he tenido de "adonarme" de que cosas maquinaba la super Espe esta semana.

Aqui donde yo vivo las vacas son para dar leche, los toros para "cubrirlas", y la única plaza de toros que existe es la de Pontevedra, donde sólo van los señoritos burgueses de la clase VIP (de las familias del señor Rajoy y compañía) a ejercer de españoles selectos... Vamos, que mueve mucha más masa popular un partido Madrid Barça, con ser equipos de afuera.

Al verdad hoy no soy capaz de pensar en lo pobres toros. Me duele muchísimo más la situación de por lo menos 10 de mis compañeros que se van a quedar sin plaza. Ya veis, entre los funcionarios también hay "ERES", orquestados con nocturnidad y alevosía, aplicando el "divide y vencerás" para que unos centros de enseñanza se enfrenten a otros, para que dentro de un mismo centro los fijos se queden tranquilos en su sillón intocable mientras los "prescindibles" ven su vida pendiendo de un hilo... De la Administración a estas alturas, después de haber pasado por esto hace 8 años, ya me espero cualquier cabronada de cualquier calibre. Lo que me destroza el ánimo es que sean los propios compañeros los que nos venden, esos que tantas veces se ha manifestado en público de demócratas, revolucionarios y sindicalistas.
En concreto mi puesto de trabajo no peligra, pero no soy capaz de quedarme callada ante la situación de otros. Abrir la boca me ha llevado a formar parte de la "comisión de crisis", reunirme varias veces esta semana, sufrir ante lo que se avecina, cabrearme, dejar abandonadas otras cosas, como mis vistas diarias a este nuestro rincón de instantes que forman un cadena quieta... La Administración es un "monstruo grande que pisa fuerte", que no siente ni piensa, David contra Goliat, pero no por ello voy a dejar de arrojar piedras con mi honda.
Imagino que me entendeis

Magda ha dit...

No solo te entendemos, querida amiga, sabemos que tu honda, y un poco de tus embrujos, pueden hacer milagros. Goliat és poderoso, sí, no sé si tus compañeros seguiran, probablemente no, pero vustra solidaridad es fundamental, para ellos y para otros. Gracias por estar en este tipo de tareas que te imipide venir cada dia. Desde tu comisión estás más que nunca "aquí". Ánimos.